“Ușor-ușor ne pregătim de sărbători, moment al întâlnirilor cu cei dragi, al amintirilor din copilărie, al poveștilor și al clipelor călduroase în jurul bradului de Crăciun. În acest spirit ne-am adunat la a doua sesiune de supervizare din cadrul capitolului local, unde ne aștepta împodobit un braduț frumos.

În această a doua întalnire am clarificat și practicat cea de-a doua competență, dedicată creării încrederii și intimității cu clientul.

Atât în viața personală cât și profesională trăim într-un spațiu al relațiilor. Cum putem face ca aceste relații să fie autentice, sincere, pline de respect și încredere? Care este procesul prin care de la primul contact cu clientul și de-a lungul întregii relații putem păstra și îmbogăți această legatură? În  tot acest cadru sigur pe care îl creăm și oferim clientului apare desigur  una din abilitățile de bază ale unui coach și anume orientarea către client. Delimitarea clară a propriilor percepții despre viață și demonstrarea respectului pentru personalitatea, principiile și stilul de viață al clientului, oferind suport în provocările pe care le are de depășit. Sinceritatea și preocuparea continuă pentru binele și viitorul clientului pun bazele unei relații sănătoase care devine motorul întregului proces de coaching.

Și pentru că prin practică descoperi și evoluezi, așa și cei nouă participanți la sesiune și-au exersat această abilitate având pe rând rol de coach, client și observator.  Feedback-ul primit — atât de la fiecare participant cât și de la cei doi supervizori — a venit să sublinieze competența discutată și importanța prezenței și energiei unui coach în timpul unei sesiuni.

Suntem încă la început de drum, dar cu fiecare întâlnire fiecare plecăm acasa cu un gând, cu o percepție nouă, cu dorința de a învăța și practica mai mult, lucru valabil inclusiv pentru supervizori.

Este o provocare să poți asista și asculta astfel de sesiuni urmărind cum în cadrul unei sesiuni  de doar 10-15 minute colegi minunati instrumentează diverse competențe, creând un spațiu sigur și de încredere în care relatia creste, se dezvoltă.” Monica Nicolescu, CPC

Urmatoarea întalnire va avea loc joi, 15 decembrie 2011, ora 17.oo

Competența de lucru – Cum sa fii PREZENT

– abilitatea de a fi prezent și de a crea o relație spontană, de încredere, deschisă si flexibilă cu clientul

– accesarea intuiției și folosirea intuiției

– abilitatea de a fi deschis, de a nu știi și de asumare a riscului

– abilitatea de vedea mai multe căi de a lucra cu clientul și de a alege în fiecare moment calea cea mai eficientă

– folosirea umorului pentru a destinde atmosfera și a schimba energia

– abilitatea de a schimba perspectiva și de a experimenta noi posibilitatți pentru client

– abilitatea de a demonstra că poate lucra cu emoții puternice și ca nu se lasă infliențat sau copleșit de emoțiile clienților

Supervizori

Rodica Obancea, ACC

Ioan Nicuț, CPCC

Close Menu