„Tehnica este pentru un coach ceea ce textul este pentru un actor: ambele trebuie uitate pentru a putea fi prezent”.  – Luc de Belloy, coach

A fi prezent sau, altfel spus, a dansa împreună cu clientul aici și acum este cu certitudine semnul distinctiv al unui excelent coach. Întrebarea e: cum ne putem angaja cu inima, mintea, spiritul și intuiția în conversația cu clientul?

La întâlnirea din 15 decembrie 2011 un grup de nouă oameni s-a reunit pentru a căuta cu entuziasm răspuns la această întrebare. Am început prin a ne armoniza cu grupul, prin a pune deoparte preocupările de dinainte de a intra în sală, prin a fi deschiși și a ne recunoaște propriile emoții și pe ale celorlați, prin a schimba locurile pentru a ne alinia la energia grupului și prin a crea un spațiu de încredere necesar practicării coachingului.

Am continuat ulterior cu o discuție despre ce înțelege fiecare prin a fi prezent şi despre cum ne folosim intuiţia în acest scop.  A urmat partea cea mai dificilă: practicarea competenţei în grupuri de câte trei (client-coach-observator) în care fiecare dintre noi a avut șansa să conștientizeze cât de aproape sau departe se află față de standardul propus.

Astfel, am înțeles că a fi prezent nu este despre strategie, nu  este despre conținut, ci este despre deschidere, flexibilitate, umor, destindere, naturalețe, empație, încredere, intuiție, colaborare. Pentru mine a fost momentul în care am înțeles că e nevoie de mai puțin de 10 minute pentru a fi cu adevărat prezent cu clientul tău, dându-i  voie să fie el însuși în trăirea experienței sale, în exprimarea și clarificarea emoțiilor și obstacolelor manifestate în calea atingerii obiectivului propus.  Acest dans natural și intuitiv are forța de a crea  o punte foarte puternică între coach și coachee, oferindu-i  spațiul plin de înțelegere și iubire în care clientul își găsește răspunsurile căutate.

Concluzionând, a fi prezent înseamnă a fi autentic  prin demonstrarea unei puternice congruenţe între interior şi exterior, între ceea ce suntem ca persoane (valori şi principii personale) şi încrederea în sine,

pe care o manifestăm  prin tonalitea vocii, prin limbajul non-verbal şi prin expertiza  acumulată în procesul de coaching (exersarea ascultării şi punerea întrebărilor). A fi prezent înseamnă, înainte de toate, a fi tu.

Adriana Pîrvu, Cargill Romania

Următoarea întâlnire va avea loc pe 9 ianuarie la ora 17:30. Locație – La Mansardă

Competența de lucru – Ascultarea activă

– abilitatea de a te concentra pe ceea ce spune și nu spune clientul, de a înțelege semnificația celor spuse în contextul dorințelor clientului si de a sprijini clientul sa se exprime

– abilitatea de rămâne atent la agenda clientului și nu la agenda coach-ului pentru client

– a auzi ingrijorările clientului, țelurile, valorile și credințele acestuia despre ceea ce e și nu e posibil

– abilitatea de a distinge intre cuvinte, tonul vocii și limbajul corpului

– a rezuma, parafraza, oglindi ceea ce a zis clientul pentru a obține claritate și înțelegere

– abilitatea de a încuraja, accepta, explora exprimarea de către client a emoțiilor, percepțiilor, ingrijorărilor, credințelor

– abilitatea de a extrage și înțelege esența a ceea ce comunica clientul și a-l încuraja să ajungă acolo în loc să se angajeze în lungi conversații descriptive.

Supervizori

Monica Nicolescu, CPC

Raluca Chinole, ACC

Au început înscrierile pentru următorul grup de supervizare. Pentru mai multe informații click aici.

 

Close Menu